Lærkeredens naturgruppe

Børnelivet i Lærkeredens Naturgruppe er herligt! Det er fyldt med frisk luft, gode, lærerige oplevelser og spændende udfordringer. Det passer perfekt til et barn på 3-6 år.

Når man er barn i Naturgruppen, får barnet mulighed for at udvikle sig i almindelige børnehaverammer og naturgrupperammer. Vi følger nemlig også hverdagen i vores børnehave. Det betyder at barnet møder hver morgen ind i Lærkereden på Norgaardsvej, hvor vi har vores helt egen stue, der spiller vi spil, tegner, leger og hygger indtil kl. 10. Så pakker vi rygsækken og tager ud i det blå.
Vi er atter hjemme i Lærkereden kl. 14, hvor vi spiser eftermiddagsmad og der bliver tid til stueaktiviteter, masser af leg også med de andre børn fra Lærkereden.

Vi er afsted mandag, tirsdag og torsdag på tur. Onsdag er vi hjemme i Lærkereden, hvor vi har en hjemmedag, der kan vi kan finde på at lave kulturelle aktiviteter såsom musik, teater eller andre kreative ting. Vi tager også meget gerne på udflugt i nærmiljøet eller til fødselsdag hos et af børnene. Fredag er også hjemmedag og tid til lige det, som vi har lyst til!

Læs om Naturs arbejde lige nu med LEGEKUNST

Ved Flyndersø

I sommerhalvåret går vi i samlet flok til grusgraven ved Krabbesholm Skov. Om vinteren kører vi med bus til Flyndersø. Begge steder har vi skurvogne, hvor vi kan komme i ly, når det blæser, regner eller sner.

I kan kende os på de røde kinder. Og så ved vi rigtigt meget om dyr, insekter og planter.

Vi er 24 børn og 3 voksne på Natur. De 3 voksne er Krista, Jenny og Rikke.

Natur-voksne: Krista, Jenny og Rikke

Grønne spirer

Fordi vi har særligt fokus på naturen, er vi medlem af Grønne Spirer og har det Grønne Spire flag hejst ved Lærkereden.